تبلیغات
جنــگ ســایبری cyber war - تاریخچه کاملی از تاسیس گروهک منحرفی به نام پــــــــــژاک (پ.ک.ک)
جنــگ ســایبری cyber war
  طی چند سال گذشته گروهك غیرقانونی و تروریستی موسوم به پژاك علیه نیروهای مسلح ایران و حافظ مرزهای جمهوری اسلامی ایران دست به اقداماتی زده و عده ای از مرزداران و فرماندهان نظامی این مرز و بوم را به شهادت رسانده است. به نظر می رسد بعد از انقلاب در ایران عوامل خارجی (غرب به رهبری آمریكا ) تلاش نموده اند با ایجاد شكاف قومیتی، كشور را با بحران هویت روبرو ساخته و از این طریق اقتدار نظام را در تحقق اهداف،آرمانها و منافع ملی خود كه در تناقض با اهداف هژمونیك آمریكاست با مشكل مواجه سازند. در این خصوص یك پیمایش تاریخی نشان می دهد بیشترین دخالت آمریكا و جهان غرب در بعد از انقلاب برای واگرایی قومیتی در ایران،مناطق كرد نشین بوده است كه فعالیت و تلاش «گروهكهایی چون حزب دموكرات،كومله و چریك های فدایی خلق »در دهه 60 و گروهك پژاك در سالهای اخیر از جمله تلاش بیگانگان برای گسست قومیتی در كشور بوده است كه با هوشمندی رهبران سیاسی امنیتی كشور و دلاور مردان و شیر زنان كرد این گونه حركات ره به جایی نبرده و با شكست مواجه شده است.
 
پژاك چیست؟

پژاك یا pjak مخفف: Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê : پارتیا ژیانا ئازادا كوردیستانێ : حزب حیات آزاد كردستان) از احزاب ملی گرا و تازه تأسیس كرد در كردستان ایران است.

فعالیت این حزب بیشتر در مرز بین ایران و تركیه و منطقه قلعه رش در استان آذربایجان غربی و كوهستان قندیل در كردستان عراق می باشد. این حزب از نزدیكان حزب كارگران كردستان (پ ك ك) تركیه است وخواهان سیستم كنفدرالیسم برای خاورمیانه و مناطق كرد نشین كشور های منطقه میباشند.
 
ریشه های شكل گیری گروهك تروریستی امریكایی پژاك

طی چند سال گذشته گروهك غیر قانونی و تروریستی موسوم به پژاك علیه نیروهای مسلح ایران و حافظ مرزهای جمهوری اسلامی ایران دست به اقداماتی زده و عده ای از مرزداران و فرماندهان نظامی این مرز و بوم را به شهادت رسانده است.بر این اساس نگارنده با توجه به اهمیت موضوع در ابعاد امنیتی، سیاسی موضوع گروهك های تروریستی از جمله پژاك را مورد بررسی قرار داده است.به نظر می رسد بعد از انقلاب در ایران عوامل خارجی (غرب به رهبری آمریكا ) تلاش نموده اند با ایجاد شكاف قومیتی، كشور را با بحران هویت روبرو ساخته و از این طریق اقتدار نظام را در تحقق اهداف،آرمانها و منافع ملی خود كه در تناقض با اهداف هژمونیك آمریكاست با مشكل مواجه سازند.در این خصوص یك پیمایش تاریخی نشان می دهد بیشترین دخالت آمریكا و جهان غرب در بعد از انقلاب برای واگرایی قومیتی در ایران،مناطق كرد نشین بوده است كه فعالیت و تلاش «گروهكهایی چون حزب دموكرات،كومله و چریك های فدایی خلق »در دهه 60 و گروهك پژاك در سالهای اخیر از جمله تلاش بیگانگان برای گسست قومیتی در كشور بوده است كه با هوشمندی رهبران سیاسی امنیتی كشور و مردم كرد این گونه حركات ره به جایی نبرده و با شكست مواجه شده است.
گروهك پژاك یكی از ابزارهای آمریكا برای بوجود آوردن ونشان دادن گسست قومیتی در ایران می باشد.این گروه با هدف معارضه با ایران پس از انشعاب از حزب پ.ك.ك تركیه همواره حملاتی علیه نیروهای مستقر در مرزهای مشترك ایران و تركیه و نیز ایران و عراق انجام داده است كه نتیجه آن تقدیم چندین شهید از مرزداران كشور می باشد.در واقع حضور كردها در كشورهای عراق، ایران، تركیه و نیز سوریه و همچنین عدم توجه كافی به این قوم در برخی كشورها سبب شد تا سران كردها همواره با اقداماتی برای آنچه احقاق حق خود می خوانند، تاكید نمایند.در این راستا پس از امضای قرارداد لوزان و تاسیس جمهوری تركیه و عدم به رسمیت شناختن قوم كرد، سبب شد قیام های متعددی در این كشور برپا شود كه همگی به شدیدترین نحو سركوب شدند.به دنبال شكست آخرین نهضت های عشیره ای كرد و افزایش ریشه های داخلی و خارجی نارضایتی در بین این قوم در تركیه انجمنی با نام انجمن تحصیل كردگان دموكرات وطن پرست آنكارا تشكیل یافت كه به زودی به نام Apocus یا پیروان -APO نام مستعار عبدالله اوجلان- تغییر نام داد و سال بعد از تاسیس با انتشار منشوری تحت عنوان مسیر انقلاب كردستان در سال1978 رسما فعالیت خود را آغاز كرد.این حزب اولین كنگره خود را در 15جولای 1981در مرز سوریه و لبنان تشكیل داد و از آن زمان مبارزه مسلحانه را علیه دولت تركیه تصویب كرد.سومین كنگره این گروهك در سال 1986 همراه با تاسیس ارتش آزادی بخش خلق كردستان همراه بود.تئوری این گروه براساس نظریه های ماركسیستی و لنینیستی استوار است و اعلام می كند كردستان یك مستعمره است كه به چهار قسمت، مناطق واقع در كشورهای تركیه، عراق، ایران و سوریه تقسیم شده است و لذا رهایی تنها به وسیله مبارزه مسلحانه ممكن خواهد بود.مبارزه مسلحانه این حزب به سركردگی عبدالله اوجالان بعد از جنگ عراق در سال 1991 و با فدرال شدن كردستان عراق وارد مرحله جدیدی شد.در این دوره افزایش سلاح و مهمات ارسالی به اعضای حزب از كردستان عراق و نیز وجود یك پشتیبان معنوی سبب شد این گروهك كه دیگر خود را سازمان می نامید، حملات گسترده تری علیه ارتش تركیه و مردم ترك انجام دهد كه برای مقابله با این امر، ارتش تركیه در خلال سال های 1372 تا 1378 بارها وارد عمل گردید و در این حملات، خساراتی به روستاهای مرزی ایران نیز وارد آمد كه موجبات اعتراض گسترده دولت جمهوری اسلامی را پدید آورد.
تركیه پس از برقراری رابطه مطلوب با دولت غاصب صهیونیستی با همكاری سازمان اطلاعاتی این رژیم موسوم به موساد و كشور كنیا توانست در شهر نایروبی عبدالله اوجالان، سركرده سازمان تروریستی پ.ك.ك را دستگیر كند.به دنبال این اقدامات و نیز جلب حمایت آمریكا توسط دولت تركیه حزب اتحادیه میهنی كردستان عراق درصدد اخراج اعضای این حزب از كردستان عراق برآمد كه موجب بروز درگیری در اردیبهشت ماه79 بین دو حزب گردید و تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشت.پ.ك.ك بعد از دستگیری اوجلان وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شد و به تحركاتی در مناطق كردنشین ایران دست زد.وجود برخی پتانسیل های قومیتی در این منطقه از ایران و نیز برخی محرومیت ها سبب شد عده ای افراد فریب خورده جذب این حزب شوند.در كنگره هشتم، حزب شاخه ای به عنوان «كادك» برای فعالیت در مرزها و مناطق ایران را مدنظر قرارداد و در كنگره نهم شاخه های شرق و غرب نیز از حزب منشعب شدند.شاخه شرق پ.ك.ك در نهایت تحت عنوان حزب حیات آزاد كردستان ایران با پژاك در فروردین سال83 تشكیل شده و برای 300 نفر از كادرهای خود كه اغلب ایرانی بودند، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی پنج ماهه در مقر هارون كوههای قندیل كردستان عراق نمود.
در تاریخ بیستم شهریور ماه همین سال با حضور 130تن از اعضا، كنفرانسی تشكیل و عثمان اوجالان طی سخنرانی در خصوص ضرورت فعالیت در كردستان ایران، تشكیل پژاك را اعلام نمود. این گروهك موضوعاتی را تحت عنوان «مسئله كرد در چارچوب تحولات دموكراتیك ایران، تلاش برای آزادی تمام اقشار جامعه و ایجاد روابط آزادانه بین خلق های ایرانی» را اهداف خود اعلام كرده است.اما علی رغم تمام این ادعاها گروهك پژاك نه به عنوان یك حزب قانونی و صلح دوست، بلكه در قالب گروهكی ضدانقلاب و مسلح به برخی فعالیت ها علیه نیروهای مسلح ایران و حافظ مرزهای جمهوری اسلامی دست می زند و به آنها حمله می برد كه آخرین مورد آن شهدا» اخیر در منطقه سلماس می باشد پر واضح است اقدامات غیر قانونی،خشونت آمیز و به شهادت رساندن عده ای از فرزندان این مرز بوم اعم از سنی و شیعه نشان می دهد كه این گروهك به مانند اسلاف خود در پوشش برخی شعارها فقط در راستای اهداف هژمونیك و سلطه جویانه آمریكاست.كه این امر از دید رهبران سیاسی «مركزی واستانی »و حتی مردم منطقه اعم از سنی وشیعه پنهان نبوده است.

نشان گروه پژاك

زمینه ای مستطیل شكل است كه نیمه بالایی آن سرخ رنگ و نیمة پایینی به رنگ سبز می باشد، در زمینة سرخ رنگ آن نیم خورشیدی با 16 اشعه قرار دارد. كلمة PJAK با حروف لاتین در نیمة سبز رنگ به صورت خطی مستقیم با رنگ زرد نوشته شده است.

 
اعتقادات و مشی گروهك پژاك
الف) پژاك و زن :

1ـ نفی نظام خانواده مبتنی بر شوهر و زن .
2ـ اعتقاد به اشتراك جنسی در جامعه (بی بند باری جنسی)
3ـ نفی سنت ها و آدابی كه اخلاق جنسی را تایید می كند.
4ـ نفی قیود خانواده از زن و جامعه مبتنی بر زن سالاری .
5ـ نفی اخلاق و نسبی شمردن آن در رفتارهای خانوادگی .
6- پژاك معتقد است اخلاق زائیده توهم و تصورات ناشی از دین گرایی و تقید به خانواده می باشد . كه لازم است به طور كامل از صحنه تاثیرگذاری اجتماعی حذف گردد.

ب) پژاك و صهیونیسم :

1 ـ پژاك معتقد است قرابت و نزدیكی خاصی بین برگزیدگان فرزندان بنی اسرائیل و كرد وجود دارد.
2 ـ پژاك معتقد است كرد نژاد برگزیده و همراه كرد صهیونیزم و فرزندان بنی اسرائیل می باشد.
3 ـ پژاك معتقد است كرد دارای قابلیت های مشترك بین فرزندان یهود و كرد می باشد.
4 ـ پژاك با همانند سازی ایدئولوژی صهیونیزم نقشی مانند یهود برای كرد قایل می باشد.
5 ـ تفكر پژاك نشانه های روشنی از تاثیر پذیری از تئوری سین های یهود دارد.
6 ـ تفكر پژاك محصول فلسفه فكری مبتنی بر بینش صهیونیزم می باشد.
7 ـ تفكر پژاك مبتنی بر جایگزینی نژاد كرد به جای یهود می باشد.
8 ـ پژاك معتقد است آنچه كه تاكنون ماموریت صهیونیزم بوده باید به كرد واگذار شود.
9 ـ پژاك معتقد است باید پیوند مشترك بین حكومت شمال عراق و اسرائیل ایجاد شود.
10- در تفكرآپو ئیسم نوعی قرابت و همسانی بین تفكر صهیونیزم و كرد گرایی مبتنی بر برگزیده بودن این دو نسل و آینده ساز بودن آن و رسالت تاریخی اینها و قرابت سر نوشت مشترك آنها می باشد.

ج) پژاك و دین :

1- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص مظهر عقب ماندگی خاورمیانه می باشد.
2- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل نظام طبقاتی می باشد.
3- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص افیون جامعه می باشد.
4- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل ایست تمدنی می باشد.
5- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل دیكتاتوری و توجیه كننده وضعیت موجود می باشد.
6- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص عامل بردگی زن می باشد.
7- دین به طور عام و اسلام به صورت خاص تخیل اقتدار متمركز و توجیه گر ظلم و اجحاف اجتماعی می باشد.
8- در یك دید كلی دین به طور عام و اسلام به طور خاص را عامل عقب ماندگی و عدم تحول در مشرق زمین و به ویژه در ایران و خاورمیانه می دانند و اعتقاد دارند به منظور رسیدن به هدف مطلوب باید تمام مظاهر دین و حاكمیت های مبتنی بر دین از عرصه فردی و اجتماعی حذف گردد.

د) نتیجه

تفكر پژاك كه از افكار و اندیشه های سركرده آن (عبدالله اوجالان - معروف به آپو ) ناشی است با شاخه ها و جهت گیری ها و نگاه تحلیلی خاص به تاریخ و آنچه در آینده واقع خواهد شد ، ترسیم كننده واقعیتی تلخ در آینده خاورمیانه می باشد . بدین مفهوم كه با تكیه بر قرابت و نزدیكی نژادی با صهیونیزم و ترسیم سر نوشت مشترك با قوم یهود و اعتقاد به برتری قوم كرد حتی نسبت به قوم یهود نوعی نژاد پرستی پان كردیسم را دنبال می كند كه ضمن نفی اصول ثابت و پایه دار نظام اجتماعی در سطح خاورمیانه ازجمله دین به طور عام ، اسلام به طور خاص و شیعه به طور اخص ، ملیت و غیرت ملی ، نفی نظام خانواده و ترویج نوعی بی بند وباری جنسی به نام دفاع از حقوق زن در صدد است با توجه به تحولات خاورمیانه به اهداف شیطانی خود تحت پوشش دفاع از مردم كرد دست یابد .
راستی نظام سلطه و در راس آن آمریكا ، به چه منظوری از چنین گروهكهایی حمایت و پشتیبانی می كند ؟ و چه ارتباطی با طرح خاورمیانه بزرگ و رویش اینگونه گروهكها وجود دارد ؟

آیا پژاك گروهی مستقل است؟

آیا پژاك گروهی است كه دارای اندیشه ای مستقل است و خود برای خود تصمیم می گیرد و یا آنكه در گرایش های فكری، تصمیمات راهبردی، منابع مالی، برنامه ریزی و ... گروهی است كه به دیگران وابسته است؟در این یادداشت می كوشیم بدون پیش داوری و با استناد، استقلال یا عدم استقلال این گروه را مورد بررسی قرار دهیم.

١. بررسی وابستگی به پ. ك. ك:
پ. ك. ك. حزب كارگران كردستان تركیه است. رهبر این گروه عبدالله اوجالان است كه اكنون در زندانی در جزیره امرالی در نزدیكی استانبول به سر می برد. در این بخش به بررسی وابستگی یا عدم وابستگی پژاك. به پ. ك. ك. می پردازیم.

جمیل باییك از اعضای موسس «پ.ك.ك» كه در حال حاضر یكی از رهبران سازمان پژاك است در مصاحبه ای در تاریخ نوامبر 2006 می گوید:" «پ.ك.ك» بنیانگذار و حامی پژاك است."

احسان واریا» رئیس كمیته هماهنگی پژاك نیز قبلاً در «پ.ك.ك» مسئول منطقه بود. آكیف زاگرس كه از می 2006 تا هنگام مرگ رهبر پژاك بود، از اعضای مهم «پ.ك.ك» بود. همچنین گلستان دوغان رئیس شاخه زنان پژاك موسوم به «اتحادیه زنان كردستان شرقی» (YjRK) نیز عضو «پ.ك.ك» بود. به علاوه، مجلس عمومی پژاك كه در آن رهبران حزب گردهم می آیند، از اعضای «پ.ك.ك» تشكیل شده است.

گذشته از این شواهد, افرادی كه به تازگی از گروه پژاك جدا شده اند از نفوذ بسیار بالای اندیشه های اوجالان در پژاك حكایت می كنند كه كثرت تصاویر اوجالان در میان پایگاه های پژاك موید این مطلب است.

.2 بررسی وابستگی به ایالات متحده آمریكا:
سایت خبری آمریكایی "نیوزمكس" در آگوست 2007 مصاحبه ای با رحمان حاج احمدی (رئیس پژاك) انجام می دهد.

حاج احمدی كه به واشنگتن سفر كرده بود در این مصاحبه می گوید: امیدوارم در دیدار با مقامات ‏ارشد دولت آمریكا درباره وضعیت جاری در ایران و كمك واشنگتن به حزب "پژاك" ‏گفت و گو و رایزنی كنم.وی در این مصاحبه ادامه می دهد: با كمك آمریكا اقوام كرد را در ‏شورشی كه می تواند به كل ایران گسترش یابد هدایت می كنیم.
اینها سخنان رهبر پژاك بود، آیا براستی آمریكایی كه دستان او به خون میلیون ها مسلمان بی گناه آلوده است لیاقت آن را دارد كه رهبر پژاك كه ادعای مبارزه با ظلم را دارد این گونه از او درخواست كمك كند؟

گروه پژاك دارای دو مشكل مهم در اساسنامه خود است:

1. در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «آزادیخواهی جنسیتی
به باور گردانندگان اصلی حزب نباید هیچ محدودیتی بین دو جنس زن و مرد در این تشكیلات و در جامعه ایده آل آنها وجود داشته باشد.اگر كسی كوچكترین آشنایی با قرآن داشته باشد می داند كه یكی از دستورات مهم قران ممنوعیت اختلاط زن و مرد و لزوم رعایت حجاب است.
گروه پژاك عملا به این دستور صریح اسلام بی اعتناست و از این روست كه كردهای مسلمان معتقد (همانند گروه پیشمرگان كرد مسلمان) حاضر به همكاری با این گروه نمی شوند و پژاكی ها را غیرمسلمان می نامند.

2. در اساسنامه حزب این عبارت آمده است: «كنفدرالیسم دمكراتیك خلق كرد
یكی از برنامه هایی كه از سوی اسرائیل و آمریكا در منطقه خاورمیانه به شدت تبلیغ می شود قومیت گرایی است. پان تركیسم (ترك گرایی), پان عربیسم, پان كردیسم, پان تركمنیسم, پان بلوچیسم و ...
یكی از مهمترین علل موفقیت و پیشرفت مسلمان در قرن های گذشته اتحاد آنها بوده است. برای مسلمانان قومیت اهمیتی نداشت آنچه مهم بود مسلمان بودن بود. كرد و فارس و ترك و لر و بلوچ و عرب و تركمن و ... همه و همه در منطقه خاورمیانه و قفقاز در كنار یكدیگر با اتحاد زندگی می كردند.
البته پیش از ظهور اسلام قومیت گرایی (ماد و پارت و پارس) در ایران وجود داشت اما پس از اسلام این مفاهیم برچیده شد و همه در زیر پرچم حكومت اسلامی (خلفای راشدین و ...) با اتحاد زندگی می كردند.استعمار انگلیس پس از متلاشی كردن حكومت عثمانی كوشید تا با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آنان را از پیشرفت بازدارد و همواره آنها را به درگیری بین خود مشغول كند. مهمترین برنامه آنها ایجاد اختلاف قومی (كرد, فارس, عرب و ...) و نیز اختلاف مذهبی (شافعی, حنفی, حنبلی, مالكی, شیعه و ...) بود.انگلستان و پس از آن آمریكا كوشیدند تا با تحریك احساسات قومگرایانه اقوام مختلف در خاورمیانه و ایجاد درگیری همیشگی, مسلمانان را از تلاش برای ایجاد آرمانشهر و تمدن پرشكوه اسلامی بازدارند و همواره انان را تحت استعمار و استثمار خود قرار دهند.
براستی آیا اكنون گروه پژاك با تبلیغ كردگرایی دانسته یا نادانسته به خدمت استعمارگران درنیامده است؟

شهید شد یا به هلاكت رسید؟

گروه مجاهدین خلق (موسوم به منافقین) گروهی بود كه برای كشته های خود از نام مقدس شهید استفاده می كرد تا به صورت غیرمستقیم در اذهان اعضای خود برحق بودن خود را تبلیغ كند.

اكنون نیز گروه پژاك افرادی را كه از گروه پژاك در درگیری ها كشته می شوند شهید می نامد.از سوی دیگر سپاه پاسداران نیز به كشته های خود لقب مقدس شهید می دهد.بالاخره چه كسی شهید است؟
در این نوشتار به بررسی این مساله می پردازیم.

الف. در اندیشه قرآنی به كسی شهید گفته می شود كه در راه تحقق حاكمیت الهی مبارزه كند و در این راه جان خود را تقدیم كند.اعضای پژاك در راه تحقق هدف پان كردیسم = كردگرایی ( قومیت گرایی از سوی اسرائیل در منطقه خاورمیانه تبلیغ می شود) با جمهوری اسلامی مبارزه می كنند. این درحالی است كه در معارف دینی به شدت از قومیت گرایی نهی شده است.

ب. شهید كسی است كه به دستورات الهی پایبند بوده باشد. اما اعضای پژاك هیچ اعتقادی به حجاب ندارند.
درحالی كه اهمیت حجاب درحدی است كه به فتوای همه عالمان سنی و شیعه اگر كسی منكر حجاب باشد مرتد است و مشمول عذاب الهی خواهد شد.
ج. بسیاری از روحانیان عالیرتبه اهل سنت كرد از جمله:
ماموستا محمد شیخ الاسلامی
ماموستا عبدالرحمان خدایی
ماموستا حسام الدین مجتهدی
كه خود مفسر قرآن هستند جمهوری اسلامی را بر حق شمرده و مبارزه مسلحانه با آن را حرام می دانند.
با این وجود به كشته های پژاك می توان لقب مقدس شهید داد؟

سیاست های پژاك در جذب جوانان

یكی از اساسی ترین استراتژی های پژاك جذب جوانان است. از این رو سیاستگزاران این گروه برای جذب جوانان به ترفندهای مختلفی از جمله چند مورد ذیل توجه خاص دارند، لازم به یادآوری است كه این سیاست ها پیش از این از سوی گروه مجاهدین خلق _(موسوم به منافقین) نیز عملی می شد كه گرچه در سالهایی توانست جذابیت آفرین باشد اما پس از مدتی به دلیل افشای چهره واقعی آنها تمامی این سیاست ها به شكست انجامید:

1. اختلاط دختر و پسر
جوان در سن ازدواج است از این رو وجود محیطی كه در آن دختران و پسران بدون محدودیت باشند برای جوانانی كه نسبت به ارزش های دینی و قومی خود بی اعتنا هستند جذابیت دارد. اما غافل از آنكه در این راه جان خود را از دست خواهد داد.مسئولان پژاك برای توجیه این اقدام خود كه در مخالفت آشكار با آموزه های دین اسلام است عنوان می كنند كه این امر به دلیل مخالفت آنها با تبعیض جنسیتی و دفاع از حقوق زنان است

2-هیجان طلبی جوانان
یكی از ویژگی های هر جوانی هیجان طلبی است. نسل جوان ایران در زمان شاه هیجان خود را در مبارزه با شاه تخلیه می كرد و در زمان جنگ با عراق نیز جبهه ها محلی برای بروز این حس فطری جوانان ایران بود.اكنون پژاكیان با استفاده از این خصلت جوانان آنان را روانه میدان جنگ و درگیری می كنند.

3. شخصیت طلبی جوانان
یكی دیگر از ویژگی های یك جوان شخصیت طلب بودن اوست. او انتظار دارد در نگاه دیگران دارای موقعیت باشد. پژاك با توجه به این مساله اقدام به ایجاد گروه های فرعی بسیاری در درون تشكیلات خود كرده است. بعضی از این گروه ها دو نفره اند اما عنوان هایی را كه به آنها می دهند به گونه ای است كه آنها به شدت احساس شخصیت كنند. به عنوان مثال به این دو نفر این عنوان های فریبنده را می دهند: یكی فرمانده گروه عملیاتی آپو یك (مثلا) و دیگری معاون گروه عملیاتی آپو یك است. این عنوان ها برای جوانی كه در سطح فكری مناسبی نباشد فریبنده است.

4. آرمان گرایی جوانان
یك جوان به شدت آرمانگراست و در صورتی كه احساس كند یك هدف حق است هرچند رسیدن به آن دارای عواقبی باشد حاضر است برای آن هدف تلاش كند.
كردستان بزرگ عنوانی است كه از سوی پژاك به عنوان یك هدف معرفی می شود و در كنار آن بیان درد و رنج هایی كه ملت كرد در طول تاریخ متحمل شده اند (شبیه آنچه صهیونیست ها برای تحریك احساسات یهودیان به كار می برند) در برانگیختن حس آرمانگرایی جوانان كرد.
 
منبع: پایگاه قربانیان ترور


ارسال توسط محمد حسین ح.ن
معرفی سایت

● اهداف سایت :
در زمان حاضر با توجه به حملات برنامه ریزی شده دشمنان به دین مقدس اسلام و مخصوصاً شیعه، آگاهی و بصیرت در دین بر هر فرد مسلمانی به جهت مصون ماندن از القائات و شبهات مخرب دشمنان لازم و ضروری است.

● جهان سیاست :
از شاخه های اصلی سایت، بخش جهان سیاست است که در بردارنده ی مقالات متنوع سیاسی در قالبی ساده و در عین حال علمی است که در ارتقای بینش سیاسی کاربران بسیار مؤثر است.

مدیر سایت

ابزار وبمستر

قالب وبلاگ